söndag 20 februari 2011

Vila i frid min ängel



Ja förlåt för att jag inte har bloggat på ett tag men det har varit en jobbig vecka... I tisdags var jag nere och red axel. Han va jätte glad när jag kom och hämtade honom i hagen och va sitt vanliga tetiga jag när jag gjorde vid honom. Jag började rida och när jag ridit ca 20 min så travade jag o han va fin :) men sen stannade han och bara vinglade till in i väggen innan baken bara trillade ihop och han gick omkull... jag flög av och han reste sig o trilla o reste sig o trilla och sen kunde han inte resa sig så han gnäggade på mig och jag gick fram och satte mig hos honom. Han somnade in mitt framför mig. Jag satt med honom och såg alltihopa hända. Det är helt ofattbart för mig att han är borta....Han var ju 24 år så jag visste ju att han inte skulle leva för evigt men att han skulle lämna mig nu hade jag aldrig kunnat tänka mig. vi tror att det är hans hjärta som la av då det hände så plötsligt. han va ju helt normal fram tills det hände... R.I.P finaste axel.

Jag är så tacksam för att jag har fått rida och tävla Axel. Jag har lärt mig otroligt mycket av honom och jag kommer aldrig glömma honom. Han har en speciell plats i mitt hjärta och han är en speciell häst som jag aldrig kommer få träffa igen :(

Jag vet att du har det bra nu. Men jag saknar dig och det gör ont när jag tänker på det som hänt. Axel Jag älskar dig! Hälsa Skrållan däruppe från mig också.

You are special and nobody is like you. I will never forget you, Darling!

Härmed skickar jag en stor bamse kram till dig Axel. Puss o Kram

4 kommentarer:

  1. Men herregud vad hemskt! :O Massor med kramar!

    SvaraRadera
  2. Tråkigt, men de är inte alla som får vara med om en "naturlig" död och få finnas vid sin älskade häst´s sida när gud bestämmer sig för att plocka hem en av sina fyrbenta springare.
    Beklagar din sorg och kan bara tänka mej hur tomt de måste vara.
    Kram!!!

    SvaraRadera
  3. Jag är tacksam att jag fick vara hos honom när det hände. och att han slapp lida och ha ont. Tack Kram

    SvaraRadera